این هم یک راهش است: بگویید نوشتن، بنویسید گفتن


نوشتن برای خیلی از افراد سخت است. به خصوص شروع آن. در پستی گفته بودم که برای نوشتن نیاز به چرخ‌های کمکی یا نیروهایی است که شما را به جلو هل دهد تا پس از آن با دنده‌‌های سبک‌تر حرکت کنید.

اما عوامل دیگری هم از نوشتن ما جلوگیری می‌کنند. این‌ها موانعی هستند که با ترفندی که در این پست به شما یاد می‌دهم از سر راه برداشته می‌شوند.

و اما این عوامل:

شما در زمانی خاص خسته‌اید و توانایی نوشتن ندارید

شما زمان کافی برای نوشتن ندارید

تایپ شما خوب و روان نیست و همین جلوی نوشتن شما را می‌گیرد.

چشمان شما ضعیف است و حروف و دکمه‌های کیبورد را نمی‌بینید

لپ‌تاپ ندارید و نوشتن نوشته‌های طولانی با موبایل برای شما آسان نیست.



روشی که در ادامه می‌آید این ۵ محدودیت در نوشتن را برای شما رفع خواهد کرد. لازم به توضیح است که پست یک هفته، ۱۸ نکته (تصادفات ذهن من در هفته گذشته) با همین روش تهیه شده است. توجه کنید که به عنوان یک نویسنده‌ی حرفه‌ای نباید زیاد از این روش استفاده کنید. من از این روش در پست مذکور استفاده کردم، چون خسته بودم و زمان کافی نداشتم و البته از طرفی محتوای این پست سبک و سیاقی طنزگونه داشت.

و اما روش موردنظر:

ابتدا عبارت کلیدی «تبدیل آنلاین گفتار به متن» را در گوگل جستجو کنید و سپس روی یکی از نتایج اولیه کلیک کنید. من در این پست از سایت https://typeo.top/voice/ استفاده کردم.


در ابتدا بر روی آیکون میکروفون کلیک کنید و سپس به سادگی شروع به صحبت کنید تا به صحبت‌های شما به صورت بلا درنگ به متن تبدیل شود. دست آخر هم متن خود را در صورت لزوم ویرایش و کپی کنید.



لازم به توضیح است که این ترفند ۲ کاربرد جانبی بسیار خوب هم دارد:

کاربرد اول برای کسانی است که پادکسترهای بسیار خوبی هستند اما به هر علت دوست ندارند محتوای خود را به صورت پادکست منتشر کنند. چنین افرادی می‌توانند پادکست‌های خود را با این ترفند تبدیل به نوشته و از آن استفاده کنند.

کاربرد دوم هم باز برای پادکسترهاست. منتاها برای پادکسترهایی که به دنبال راهی سریع و آسان برای استخراج متون پادکست‌هایشان هستند آن‌ها می‌توانند زمانی که مشغول ضبط پادکست هستند، میکروفون خود در این سایت را هم فعال کنند تا همزمان متن پادکست خود را برای انتشار در پلت‌فرم‌های مانند ویرگول به دست آورند!

به همین خوشی و خرمی! موفق باشید.

همچنین بخوانید:

وبلاگ‌نویسی و تولید محتوای متنی به روش ۶-۳-۶ + بهترین روش برای تولید محتوا

زیاد کامنت می‌گذارید؟ این پست را بخوانید!