رشد شخصی و موانع آن

رشد شخصی را من چنین تعریف می کنم کسب مهارت هایی برای بهتر زیستن، افزایش راندمان در کار و زندگی و البته ترک عادات بد که گریبان ما را گرفته است.

تعریف کاملی از رشد شخصی در ویکی پدیا:

رشد شخصی فعالیتهایی را در بر می گیرد که باعث ارتقاء آگاهی و هویت می شود ، استعدادها و پتانسیل ها را رشد می دهد ، سرمایه انسانی را می سازد و اشتغال‌پذیری را تسهیل می کند ، کیفیت زندگی را ارتقا می بخشد و به تحقق رویاها و آرزوها کمک می کند. رشد شخصی در طول کل زندگی یک فرد صورت می گیرد. [۱] این مفهوم محدود به خودیاری نمی‌شود و فعالیتهای رسمی و غیر رسمی را برای توسعه دیگران در نقشهایی مانند معلم ، راهنما ، مشاور، مدیر ، مربیگری را در بر می گیرد. وقتی پیشرفت شخصی در چارچوب نهاد اجتماعی صورت می‌گیرد، به روش ها ، برنامه ها ، ابزارها ، تکنیک ها و سیستم های ارزشیابی که از توسعه انسانی در سطح فردی در سازمان ها پشتیبانی می کند اشاره دارد.
رشد و توسعه را مشاهده کنیم و خودمان را رشد بدهیم
رشد و توسعه را مشاهده کنیم و خودمان را رشد بدهیم



متن را موزیکال گوش بدهید: یانی معجزه می کند .

https://www.aparat.com/v/9EQja/




موانع رشد شخصی

ما برای رشد شخصی خود ما می توانیم از راهکارهای متنوعی استفاده کنیم ، اما مانع چیست ؟

به نظر من یکی از موانع جدی ، نداشتن انگیزه است.

افزایش انگیزه و داشتن هدف بسیار سودمند است . به خاطر داشته باشید یک الگو مناسب می تواند ایجاد انگیزه کند.




داستان من :

قبلا به فکر بهتر نوشتن نبودم. برای توسعه کارم از تولید محتوا استفاده می کردم. با تولید محتوای مرتبط می بیشتر دیده می شوید، به اصطلاح سئو سایت را بالا می برد . شما از طریق سئو در رتبه های بالای فهرست نتایج گوگل قرار می گیرد و بازدید کننده بیشتری خواهید داشت .

گاهی نوشته های دیگران باعث می شد من به فکر بروم که چطور این نوشته ها آنقدر گیرایی دارند، جذاب و شیوا هستند و خوانند آنها را پی گیری می کند، کامنت می گذارد و لایک می کند .

خوب این در من انگیزه ای برای بهتر نوشتن ایجاد کرد.

در تولید محتوا نکات فراوان و مهم است که باید به عنوان یک سئوکار حرفه ای رعایت کنیم. من آنها را به خوبی می دانم و آنها را رعایت می کردم.

اما مشکلی بود و آنرا حس می کردم. نوشته های من شیوایی و جذابیت زیادی نداشت ، جملات را همانگونه که فکر و صحبت می کردم می نوشتم و این غلط است . نوشته های خود را ویرایش نمی کرد. غلط املایی و انشاء فراوانی داشتم .

پس شروع کردم به تمرین ، بهترین جا ویرگول بود.

حدود یک ماهی است در ویرگول فعالیت می کنم ، ابتدا با هدف سئو بهتر . اما خواندن مطالب دوستان من را بسیار کمک کرد و انگیزه ای برای بهتر نوشتن را در من ایجاد کرد. خوب من به جای حسودی کار دیگری کردم ، برای موفقیت و شیوایی و دانش دوستانم ( آنهایی که بهتر می نویسند) خوشحال شدم و برای آنها احترام قائل شدم .با مطالعه نوشته های خوب آنها منابع توسعه را پیدا می کردم .

مثلا دوست عزیزی مطلب بسیار آموزنده ای در ویرگول منتشر کرد و در آن به فیثاغورت اشاره کرده بود. خوب این یک منبع برای توسعه . من به صورت جدی به مطالعه زندگی یک استوره تاریخی به نام فیثاغور پرداختم .

لینک مطالب دوست من : بهنام



چطور در نویسندگی پیشرفت کنیم :

اجازه بدهید گریزی بزنم و کمی در مورد نوشتن بگم.

جائی خواندم برای بهتر نوشتن باید شروع کنید به نوشتن ، هر چه بیشتر بنویسید ،بهتر می شوید. نکته حائز اهمیت خواندن است تا زیاد نخوانید نویسنده خوبی نمی شوید.

یک جائی خواندم که یک نویسنده با تجربه گفته بود ( لینکش را پیدا می کنم و اضافه می کنم ) سریع بنویسید . سریع نوشتن باعث می شود که ذهن را معطل نکنیم ، سرعت ذهن بالاتر از سرعت دست های ما هست ، با سریع نوشتن هماهنگی بیشتری بین ذهن و دست هایمان ایجاد می کنیم . در این مورد من استاد هستم ، چون سرعت تایپ من از هر کسی که تا به حال دیده اید بیشتر است .

نکته دیگر نویسندگی خوب ، ویراستاری است . بهترین ویراستار خودمان هستیم. باید مطلب خود را بارها بخوانیم ، حتی با صدای بلند. نوشته اولیه پر از غلط است و گاهی جملات بی مفهوم هستند. این یکی از مشکلات من است ، سعی می کنم آنرا بر طرف کنم ، اما هنوز موفقیتی نمی بینم . در این بخش مشکل دارم .

البته نوشتن فنون زیادی دارد که باید بیشتر مطالعه کنم و به کار ببرم . قدم به قدم پیش می روم.



برگردیم به اصل مطلب و ایجاد انگیزه و رشد شخصی

دوستان که به من با نوشته های خود کمک کردند:


آقای محسنی یا همان دست انداز خودمان : به تعداد دنبال کننده های ایشان توجه کنید.

دست انداز
دست انداز


آقای دست انداز می گویند: من كسی نيستم. تو كيستی؟ اگر تو همانند من، كسی نيستی.پس با هم دو كَسيم.مبادا به كسی بگويی.و چرا كه آنان كسی هستند،ما را تاب نمی آورند.چه ملالت بار است كسی بودن.اگر كسی نباشی.همه كس هستی.(اميلی ديکنسون)




آقای جادی : ایشان دوره های آموزشی رایگان د ر مورد سئو داشتن و نوع آموزش ایشان منحصر بفرد و عالی است . باز به تعداد دنبال کننده ایشان توجه کنید.

جادی میر میران
جادی میر میران


آقای علی حیدری : ایشان مطالب عالی در مورد نویسندگی دارند.

استاد علی حیدری
استاد علی حیدری


خانم کیانا ( اعجوبه نویسندگی ) : دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی . شیفته ی نویسندگی و مطالعه




پس باید از طریق مطالعه زندگی افراد موفق انگیزه خود را افزایش بدهیم. بعد می ماند گذاشتن از مانعه ای بنام تنبلی .پس توسعه شخصی خود را در اولویت قرار بدهیم .



کار دیگری که من انجام دادم با هزینه بسیار مناسبی یک وبلاگ شخصی و اختصاصی راه اندازی کردم ، فعلا چند نوشته بیشتر ندارد ، اما آن هم طی زمان توسعه پیدا می کند. این وبلاگ شخصی می تواند باعث توسعه شخصی من بشوم ، شاید هم مطالب آن در دیگران انگیزه ایجاد کند. در ضمن خودم را هم بهتر معرفی می کنم و مشکلی با مسدودی و بلاک شدن هم ندارم ، هر چی را دوست دارم بدون محدودیت بلاک شدن می نویسم . شاید هم یک قسمت را اختصاص دادم به جک های بالا 18 سال ، نه خیلی بی ادبی اما جالب و خنده دار.



نوشته من را در سایت شخصی خودم ببینید: ۴ باور که مانع از پیشرفت حرفه ای شما می شود

هنوز نوشته هایم غلط دارد، شما ببخشید .

از اینکه وقت گذاشتید و نوشته من را مطالعه کردید از صمیم قلب تشکر می کنم ، انشاءالله که برایتان مفید بوده باشد. من و شما دایم باید به فکر بهتر شدن باشیم ، اینکه الان اشتباه داریم یا ایده ال نیستیم مهم نیست . مهم آنست که راه پیشرفت باز است .

مرداد 1400 - داریوش زمانی