ویرگول
ورودثبت نام
علی‌آقا
علی‌آقا
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

خفقان

باز دوباره تیغ تیز سانسور

خفقان
خفقان

علی حسین‌زاده | ویرگول پست «تبیان پاسخ می‌دهد: چرا شهر مکه فرودگاه ندارد» را بدون توضیح از حالت انتشار خارج ساخت. من شرایط استفاده ویرگول را خوانده‌ام و متوجه نشدم مطلب من بر اساس کدام بند آن سانسور شد.

باری، فعلا علی‌الحساب مطلب را از لینک زیر مطالعه فرمائید:

تبیان پاسخ می‌دهد: چرا شهر مکه فرودگاه ندارد!!!

کدام فا***ینگ قوانین؟ کدام یکی‌شان؟
کدام فا***ینگ قوانین؟ کدام یکی‌شان؟

و لطفا حتما بنویسید از نظر شما مشکلش چه بود که به تیغ سانسور گرفتار شد. ویرگول که لازم ندانسته توضیحی ارائه دهد.

هیس کاربر که فریاد نمی‌زند

اصلا بگذارید همین الان تا سرد نشده‌ام و تا عصبانی هستم بگویم. از نظر پلتفرم‌ها من و شما کالا هستیم. کالایی که بدون هزینه برای این پلتفرم‌ها محتوا تولید می‌کند و مشخصات و داده‌هایش فروخته می‌شوند. اگر جایی محتوای تولید شده با سلیقه آنها جور نبود بدون هیچ توضیحی حذف می‌شود. اصلا توضیح برای چه؟ مگر وقتی شما لاستیک ماشین را تعویض می‌کنید به ماشین توضیح ارائه می‌دهید؟ مگر قانعش می‌کنید؟ نه نمی‌کنید. انسان/ پلتفرم عاقل که که به کالاها و اشیا توضیح نمی‌دهد.

من و شما اینجا هستیم تا چرخ کسب و کار ویرگول/ آپارات و... بچرخد. تا پرسنل آنها حقوقی بگیرند. تا سرمایه‌گذاران آنها سود کسب کنند. اینکه این وسط پس حق ما چه می‌شود، وقتی که صرف کردم چه می‌شود و... اهمیتی ندارد. هیچ اهمیتی ندارد.

خیلی وقت بود که می‌خواستم برایتان بنویسم که هرگز، هرگز، هرگز به هیچ پلتفرمی اعتماد نکنید. علی‌الخصوص که وطنی هم باشد. امن‌ترین جا برای داده‌های من و شما هارد لپتاپ‌مان و برای انتشار مطالب و افکارمان وب‌سایت شخصی‌مان است. هیچ بعید نیست پلتفرمی که بدان اعتماد کرده‌اید همین فردا صبح تمام مطالب شما را به بهانه‌ای حذف نکند، قواعد و مقررات کاربری را زیر و رو نکنند، اصلا یک دفعه بسته نشوند انگار که اصلا روزی وجود نداشتند...

ایمیل من به ویرگول
ایمیل من به ویرگول

طنز تلخ جاری در این مملکت

میدانید طنز تلخ ماجرا کجاست؟ آنجاست که مطلب روشنگر یا حداقل انتقادی من باید سانسور شود اما آن مطلب کذایی وبسایت تبیان باید همچنان در معرض دید عموم مردم باشد و عوام‌فریبی نماید.

به نظرتان چرا یک حکومت و عواملش باید مستقیم یا غیر مستقیم از گمراه‌کردن مردم خودشان حمایت کنند؟


راستی، پریروز یکی از همکارانم خبر داد کانادا شرایط اقامت تحصیلی ایرانیان را تسهیل کرده است. باید کمی جدی‌تر به آن فکر کنم؛ من که از این خراب شده قرار نیست چیزی کاسب شوم.


سایر مطالب:

سانسورویرگولآزادی بیانفیلترینگخفقان
بیشتر مطالب این صفحه بازنشرند چون به نظرم ارزشش را دارند. علی حسین‌زاده هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید