mm.shaghayeghi·۴ سال پیشبازی های ویدئویی و مسئولیت اجتماعیشاید از بنده بپرسید که چرا این دو عبارت را کنار هم آورده ام. در نگاه اول، بازی ساز ها برای خوشحال کردن گیمر ها و ایجاد لحظات لذت بخش ...
mm.shaghayeghi·۴ سال پیشمعرفی کتاب «هنر طراحی بازی؛ کتاب لِنزها»از زمانی که با مبحث “طراحی بازی” یا Game Design آشنا شدم، دوست داشتم کتاب توصیه شده ی The Art of Game Design: A Book of Lenses ...
mm.shaghayeghi·۴ سال پیشبازی سازی در ایران، یک فرصت است …«یک فرصت جدی وجود دارد؛ در ایران بودن.» قسمتی از صحبت های آقای امیرحسین فصیحی (استودیو فن افزار) در کارگاه معرفی دوره طراحی بازی ...
mm.shaghayeghi·۴ سال پیشمستند «Video Games: The Movie 2014»احتمالا شما هم مثل بنده به تاریخچه پیدایش، گسترش بازی های ویدئویی و آینده آن علاقه مند باشید؛ در سال ۲۰۱۴ مستندی با عنوان Video Games ...
mm.shaghayeghi·۴ سال پیشمعرفی کتاب «نوپای ناب» و مِتُدولوژی آن در بازی سازییکی از مسائلی که در دنیای پر تلاطم و گسترده بازی سازی رخ می دهد؛ عدم موفقیت تیم ها و بازی هایی است که با وجود زحمت فراوان ...
mm.shaghayeghi·۴ سال پیشسند طراحی بازی (Game Design Document) چیست؟یکی از مسائل مهم در بحث بازی سازی که افراد مبتدی و تازه کار با آن مشکل دارند و حوصله اش را ندارند، تدوین “سند طراحی بازی“ یا GDD ...
mm.shaghayeghi·۴ سال پیشمعرفی کتاب «بازیهای رایانهای؛ مجموعه مقاله»تا به حال با این ادبیات و به صورت علمی به بازی های ویدئویی نگاه نکرده بودم. همیشه صحبت بازی سازان حول بحث های فنی، هنری یا نهایتا دیزاین ..…
mm.shaghayeghi·۴ سال پیشمصاحبه با Lionel Gallat سازنده بازی “Ghost of a Tale”باز هم یک بازی بسیار زیبا و تقریبا یک نفره ی دیگر! بازی “شبحِ یک افسانه” یا Ghost of a Tale که سه هفته است بر روی شبکه Steam قرار گرفته ...
mm.shaghayeghi·۴ سال پیشسیر تکامل بازی های ویدئویی از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۶ میلادیبا رشد بسیار سریع و روزافزون تکنولوژی های الکترونیکی و پیشرفته تر شدن سخت افزارهای رایانه های شخصی، کنسول های بازی و دستگاه های همراه ...