ویرگول
ورودثبت نام
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
خواندن ۲ دقیقه·۱۰ ماه پیش

بررسی اختلالات وسواسی من

عکس هایی برای پست‌های ویرگول
عکس هایی برای پست‌های ویرگول
  • اختلال وسواس یا چی؟

اسمش رو گذاشتم اختلال وسواس OCD ولی حقیقت اینه که نمی‌دونم واقعا مشکل من همینه یا من صرفا یه چیزی نزدیک به مشکلم رو پیدا کردم اما اینو میدونم که یک سری وسواس‌های خاص و به شدت وحشتناک دارم که درست مثل اعتیاد به خودارضایی می‌مونه یعنی تا وقتی انجامش ندم دائم توی سرم رژه میره و منو دیوونه می‌کنه پس دست آخر بعد از کلی تقلا و مقاومت بهش تن میدم تا شاید چند ماهی با آرامش سپری بشه!!

این وسواس ها اونطوری نیستن که یه عده تصور می‌کنن مثلا توی اینستاگرام پستی دیدم که یه چیزی رو کاملا منظم چیده بودن بعد یه بخشی ازش رو نامنظم کرده بودن یه چیزی شبیه به عکس بالا و بعد نوشته بودن همچین چیزی کسانی که اختلال OCD دارن رو دیوونه می‌کنه!!! اما در حقیقت برای من کاملا بی‌معنی بود!! چون من روی هر بی‌نظمی حساس نیستم مثلا اگر کل خونه هم بهم ریخته باشه برام مهم نیست برای من فقط اون بخشی که توی ذهنم جزو قلمرو من محسوب میشه مهم هست!

یا شاید حتی خودمم دقیق نمی‌دونم که چه مشکلاتی دارم اما سعی می‌کنم مجموعه‌ای از وسواس هایی که دارم رو اینجا به صورت یک مرجع قرار بدم و برای هر کدوم به صورت جداگانه مقاله بنویسم و لینک کنم به این بخش پس خوشحال می‌شم با من همراه باشین و اگر تجربیات یکسانی دارین به من منتقل کنین

وسواس شماره ۱: تمیزی اتاق

وسواس شماره ۲: عکاسی وسایل کمد

وسواس شماره ۳: عکاسی لوازم التحریر

وسواس شماره ۴: عکاسی لوازم گلدوزی

وسواس شماره ۵: عکاسی لوازم نقاشی سفال

وسواس شماره ۶: عکاسی لوازم شمع‌سازی

پایانی بر وسواس‌های عکاسی

این مقالات همگی در رابطه با توضیح وسواس‌های فکری عملی بنده هست که به طور معمول از گردگیری و تمیزی اتاق شروع و به عکاسی و عتیقه جمع کردن از تک تک وسایلی که دارم ختم می‌شه گاهی احساس می‌کنم حتی خودمم درست نمی‌فهمم دقیقا چه دردی هست اما هر چی که هست حالا که تونستم یک جا ثبتش کنم احساس رهایی می‌کنم!!

پست شماره ۳۳ / ۳۵۴ کلمه

تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۲

سایت ویرگول

وسواسوسواس فکریاختلال وسواساختلالocdocd
هیچ مطلبی بی‌هدف نوشته نشده، با خوندن هر مقاله به اعماق ذهن و مغز من سفر می‌کنی و در مسیر شکافت و بررسی احساسات و دغدغه‌هام سهیم می‌شی پس با دقت بخون!!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید