محمّدامین·۲ سال پیشچقدر زود گذشته!یا لطیفانگار نه انگار که ۴ سال گذشته و ماه هم اصلاً یادمان نبود که ویرگولی هم هست! این ویرگول تبدیل شده بود به نقطهویرگول و فاصله افتاد.ب…
محمّدامین·۷ سال پیشجان بی جسم ما را جسمهای بی جان نیز تعریف کرد که مشتمل بر حد تام است و حد تام را مشتمل بر جنس و فصل است. آنها جانهای بی جسم هستند که مطلقاً جان هستند و از اضافات جسم بری هستند.اللهم ارزقنا...پی نوشت:مطالب عظیمی جناب فارابی دارند که ترجیح میدهم آنها را نگویم لکن به مدینه فاضله ایشان رجوع نمایید
محمّدامین·۷ سال پیشما بندگان محافظهکاری هستیم...قال حفظه الله:«اگر باوجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما رابه دریا خواهد ریخت. البته بسیاری از کشور فرار کردند اما ما جای فرار نداریم. این بیعدالتیها قابل تحمل نیست.» سخن جنابشان در برابر یکی از کسانی بود که خودش و دوستانش مسبب وضع موجود هستند ولی هیچ اشارهای به این امر نشده است یا شاید قصد داشتهاند به در بگویند دیوار بشنود لکن دیوار گوش ندارد!!!
محمّدامین·۷ سال پیشبیداریآخر بیدار میشویم ولی زیر لگدهای ملک موت و اینچنین بیدار شدنی جالب نیست.بر سر قبر آن ماری شیمل آلمانی کلام حضرت وصی نگاشته شده است: النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا ...
محمّدامین·۷ سال پیشعشق فیلسوفانهعشق را به تعاریف اروس و آگاپه قبول ندارم.غرب شناسان و فیلسوفان عشق(!)شناس عشق را در حیطه مورد بررسی قرار میدهند: عشق جنسی و شهوانی، عشق نفسانی و غیر شهوانی.این فیلسوفان بهتر است دوباره به تعابیر خود از عشق رجوع کنند و قبل از آنکه آن را در مشاء گونه تکه تکه و پاره پاره نمایند و برای عشق تباین قائل شوند آن را به نظر تشکیکی در مراتب و...
محمّدامین·۷ سال پیشحرکت جوهریحركت جوهرى، استكمالى است كه لبس فوق لبس و أيس بعد أيس است نه خلع و لبس؛ لذا سرتاسر هويّت وجودى عالم طبيعت با حفظ وحدت اتصالى، در حركت و تغيّر طولى استكمالى است و تنها امر ثابت اصل قانون حركت است.
محمّدامین·۷ سال پیشسفرانّ السفر هو الحرکة عن الموطن أو الموقف متوجّها إلى المقصد بطیّ المراحل و قطع المنازل/مجموعة آثار آقا محمد رضا القمشه اى حکیم صهبا،ص:209/سفر را حرکت از موطن یا موقف به مقصد گفتهاند با طی مراحل و گذر منازل.همه ما مسافر هستیم؛ مسافر ابدیت.
محمّدامین·۷ سال پیشقال یقولقال رحمة الله علیه:«كوشش كن تا عاشق روى دلدار شوى كه هر كس كشته عشق شد، شهيد مرده است. مگر ممكن است كه بدون كندن نعلين شهوت و غضب از پاى نفس، و بدون ترک هوى و يكباره دل به حضرت مولا بستن، به طور قرب رسيد؟ كه آنجا وادى مقدس است.»پی نوشت مهم:«» نشاندهنده نقل قول است.
محمّدامین·۷ سال پیشاز سوسیالیسم تا مُدروزگاری با دست و مشت چدنی میخواستند که جامعه را یک دست کنند ولیکن انسان را نمیشناختند که او از فشار فراری است و بی بندی را علاقمند است.همین را شاید به موازات در بلوک غرب به اسم مُد ترویج میدادند ولی نه به نحو فشار دولتی بلکه بر اثر تحمیق و تحمیر رسانهای که هر که غیر آن شکل ترویج شده، اُمُّل و امثال ذلک خوانده میشد و اهداف دیگری نیز ب...
محمّدامین·۷ سال پیشاز ابتدا انگار هیچکس نبوده از آخرین کامنت دو سال و خُرده میگذرد...زود گذشت آقا و انگار همین دیروز بود که همه بودند.اینک آخرالزمان.آخر الزمان تنها مخصوص آن جهان خارج که برخی حقیقت میپندارندش نیست و اینکه گفتم برخی حقیقت میپندارند را حمل بر سوفسطائی گری بنده نکنید...